What is polygraphy? Explore this field by learning how book calendars are made.

Poligrafia to szeroko rozumiany druk i powielanie materiałów drukowanych. Najczęściej stosuje się ją do realizacji celów przemysłowych – dla firm i przedsiębiorstw, w dużych nakładach. Ale oczywiście usługi poligraficzne dostępne są również dla klientów indywidualnych, np. do wydruku zdjęć, plakatów, czy dokumentów na własny użytek. Rozwój technologiczny sprawił, że obecne drukowanie prawie w niczym nie przypomina tego, które znane było od czasów jego powstania, czyli od XV wieku. Teraz dostępnych jest bardzo dużo zróżnicowanych technik, urozmaiceń i sposobów uszlachetniania drukowanych powierzchni. Cały proces dzieje się też nieporównywalnie szybciej niż kilka wieków temu. Jak dokładnie wygląda realizacja druku? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj ten proces na przykładzie opisu, jak powstają kalendarze firmowe, czyli niezwykle popularny produkt, będący wspaniałym pomysłem na noworoczny, czy świąteczny prezent dla pracowników, klientów i kontrahentów.

Rodzaje kalendarzy, czyli wszystko zaczyna się od pomysłu

Każdy proces poligraficzny musi rozpocząć się od konkretnego planu. Jako zlecający powinniśmy wiedzieć ile jakiego rodzaju produktów potrzebujemy. Ta informacja będzie też kluczowa dla firmy poligraficznej, aby mogła zaplanować cykl produkcyjny. Tu pracy jest zdecydowanie więcej – odpowiednie ustawienie maszyn, wykrojników, dobór papieru, tuszu, rodzaju druku, czy dodatkowych zdobień wpływa zarówno na końcową cenę, jak i na termin realizacji zlecenia. Każdy z tych wyborów powinniśmy podjąć zgodnie z naszą wiedzą, ale również z bieżącymi potrzebami naszych klientów i nas samych. Przy decydowaniu w kwestiach technicznych możemy poprosić o pomoc drukarnię lub agencję, która realizuje projekt.

To pokazuje, że duża część pracy w procesie poligraficznym rozpoczyna się na długo przed uruchomieniem drukarek. Nie powinno nas to dziwić, patrząc chociażby na to, jak wiele rodzajów kalendarzy mamy do wyboru. Kalendarze książkowe, kalendarze książkowe z logo firmy, kalendarze biurkowe, ścienne, kalendarze trójdzielne, czy kieszonkowe to tylko niektóre z dostępnych opcji. Jednak bez względu na to, które z nich wybierzemy, pierwszym krokiem powinien być projekt.

 

Uszlachetnianie kalendarzy reklamowych, lakierem wybiórczym, światło-utwardzalnym.
Uszlachetnianie kalendarzy reklamowych, lakierem wybiórczym, światło-utwardzalnym.

Do naszych kalendarzy można zamówić wybiórcze uszlachetnianie lakierem UV. Nasi klienci mogą w ten sposób zaakcentować najważniejsze elementy graficzne na projekcie.

Jak powstają profesjonalne kalendarze książkowe, czyli poligrafia od początku

 

 

Prześledźmy dalszy proces poligraficzny, skupiając się na tym, jak powstają kalendarze książkowe. Punktem wyjścia zawsze musi być odpowiednio przygotowany projekt. Jeżeli sami go dostarczamy, to konkretne wytyczne można otrzymać od drukarni. Jeśli to drukarnia lub agencja jest odpowiedzialna za projekt, na pewno przygotuje go zgodnie z obowiązującymi zasadami. Projekt musi mieć właściwą rozdzielczość (najczęściej 300dpi), paletę barwną (CMYK), zachowane spady i ułożenie stron (ma to szczególne znaczenie przy wielostronicowych drukach, takich jak np. firmowe kalendarze książkowe. Dobrze przygotowany projekt gwarantuje późniejszą jakość wydruku, przejrzystość i ogólny wygląd produktu. Jeśli zlecamy do druku kalendarz książkowy z własnym logo lub kalendarz książkowy z własnym nadrukiem, np. na poszczególnych stronach to ważne, by dostarczyć logo w formie wektorowej, które bez strat dla jakości można zmniejszać, powiększać oraz zmieniać jego położenie. Kalendarze książkowe z logo często mają tę zaletę, że wybieramy spośród gotowych schematów, zaproponowanych przez agencję lub firmę poligraficzną, dostarczając jedynie znak naszej firmy. To szybka i łatwiejsza opcja, polecana tym, którzy nie mają możliwości samodzielnie przygotować projektu do druku. Dysponując jednak logiem firmy w wersji wektorowej (najpopularniejsze rodzaje plików to: .cdr, .eps, .ai, .svg) można bez problemu stworzyć piękny kalendarz książkowy z logo.

Różnokolorowe kalendaria w kalendarzach trójdzielnych i kalendarzach czterodzielnych.

Nasze kalendarze przyozdabiamy też różnokolorowymi kalendariami. W szaro-biało-szarym schemacie.

Od projektu do realizacji, czyli drukujemy!

 

 

Po zaakceptowaniu projektu zarówno przez zlecającego (kwestie wizualne), jak i przez drukarnię (kwestie techniczne), można przystąpić do druku. Na tym etapie na pewno mamy już ustalone, jak docelowo będzie wyglądać nasz kalendarz reklamowy książkowy – znamy jego wymiar, objętość, personalizację, wiemy także na jakim papierze zostanie wydrukowany oraz, czy zastosowane będą dodatkowe uszlachetnienia druku. Te aspekty należą już do drukarni – to oni muszą tak zaplanować produkcję, by osiągnąć zamierzony cel. W zależności od obłożenia firmy poligraficznej oraz od skomplikowania naszego projektu, realizacja i czas oczekiwania na kalendarze książkowe z nadrukiem może wynieść od kilku dni roboczych, nawet do kilku tygodni w okresie przedświątecznym i noworocznym. Jeśli zatem wiemy, że będziemy przygotowywać kalendarze książkowe firmowe, warto zaplanować ich zaprojektowanie i przygotowanie, a także zlecenie do druku z odpowiednim wyprzedzeniem.  

Kilka przykładowych realizacji kalendarzy reklamowych, jakie zostały przez nas wykonane.

Realizujemy kalendarze zgodnie z wizją naszych klientów.

Proces wysychania kalendarzy reklamowych.

Zwieńczeniem produkcji naszych kalendarzy jest leżakowanie, w trakcie którego klej łączący główkę i kalendaria z pleckami, utwardza się.

Kalendarz książkowy firmowy – również dla Ciebie!

 

 

Kalendarze książkowe reklamowe, a zwłaszcza kalendarz książkowy z logo sprawia, że znak naszej firmy jest obecny i widoczny każdego dnia w roku. Wiedząc, jak powstają kalendarze reklamowe widzimy, że ich przygotowanie jest stosunkowo łatwe, ale wymaga wcześniejszego zaplanowania i ustalenia wszystkich szczegółów z drukarnią lub firmą poligraficzną. Jeśli nie czujemy się na siłach, aby samodzielnie stworzyć projekt, możemy zlecić tę pracę agencji reklamowej.

Kolorowe okienka kalendarzy reklamowych.

W swojej ofercie mamy okienka: czerwone, czarne, niebieskie i zielone.

Kalendarze reklamowe, kalendarze jednodzielne, kalendarze trójdzielne, kalendarze książkowe i kalendarze biurkowe.

Oferujemy różne rodzaje kalendarzy. Między innymi kalendarze naścienne: jednodzielne, trójdzielne, czwórdzielne, do wyboru z główką wypukłą i płaską. Do tego kalendarze biurkowe, czy książkowe.

Potrzebujesz kalendarze firmowe książkowe dla swojej firmy? Pomożemy Ci na każdym etapie ich realizacji! Wspólnie przygotujemy kalendarz książkowy – logo Twojej firmy będzie obecne przy Twoich klientach i kontrahentach przez cały rok. Zaprojektujemy i wydrukujemy kalendarze według Twojego pomysłu lub zaproponujemy własne, sprawdzone projekty i rozwiązania. Jesteś zainteresowany również innymi rodzajami kalendarzy? Mamy w swoim portfolio naprawdę wiele ich rodzajów i typów – na pewno wybierzemy ten właściwy!

 

 

Kalendarze reklamowe w Radomiu? Tylko z PartGroup – advertising agency in Radom z wieloletnim doświadczeniem i znajomością potrzeb klientów! Skontaktuj się z nami, a bezpłatnie przedstawimy ofertę.

Other entries

Nomination - 01/02/2019

We are pleased to announce that iBlockFIRE has been nominated for the title of the Polish Innovation Award 2019 in the category: Innovation for Life.

Nomination - January 23, 2020

The beginning of the year and such a distinction - it is a good harbinger of our product and our activities. WHAT IS THE "SYMBOL" AWARD? According to its creators, we can read ...

Nomination - 07.2019

We are pleased to announce that PartGroup has been nominated for the award of the "Highest Quality International 2019" program.

Nomination - March 28, 2019

We are pleased to announce that PartGroup was nominated in the category of "Innovative solutions of the future" by the Intelligent Development Center.